sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Lintujen mökkikylää


 Ensin oli yksi sininen mökki. Sen raahasin muutama vuosi sitten Saarenmaalta ja se olikin aikamoinen raahattava.


 Nyt mökkejä onkin jo aika monta. Minulta kun tahtoo mopo vähän karata käsistä. Silti rakennusalan ammatilainen, siskoni, antoi hyväksynnän mökkikylälleni, vaikka onkin varmaan tiukka virkamies tilanteen vaatiessa.


 Minusta mökkikylä linnuille on ihana väriläiskä olohuoneen ikkunan edessä. Ohikulkijoilta olen myös huomannut sen keräävän hyväksyviä katseita. Linnut ovat  olohuoneen ikkunassa seuraamassa lintujen touhuja, kun olen aloittanut ruokinnan. Aika vilinää siinä onkin.

Olen antanut mökeille vähän erilaisia käyttökohteita ja nimiä. Tässä vasemmalla lintujen grillikatos, jossa tarjoillaan rasvapalaa, valkoinen aitta on kauravarasto, punainen kaksikerroksinen on vähän fiinimpi mökki ja siellä sitten tarjoillaan pähkinäsekoitusta.
Täällä Länsi-Suomessa lunta on vain näöksi, yöllä sataneita pieniä rakeita....

7 kommenttia:

Peppi kirjoitti...

No onhan kaunis mökkikylä! Itse kävin pe etsiskelemässä lintulautaa vaan en sopivaa löytänyt.joku tuollainen kuin sinulla oli mielessä.

sirkkis kirjoitti...

Tuollaisista mökeistä saa ihanan ruokalamiljöön talveksi, hienoja rakennuksia.

Rva Pioni kirjoitti...

Soman näköinen mökkikylä.
Minä keräsin tänään viimeiset kukkaruukut suojaan pihalta. Itselläni karkaa mopo aina keväisin. Taas viimeisiä keräillessäni vakuuttelin itselleni ja naapurille (miehelle en kehdannut), että on ihan pakko alkaa karsia. Voimat on erilaiset kuin ennen.
Mikähän saisi mut pysymään tuossa. Päätös ja sen pysyminen kai.
Juhlaa sun pihapuihis ja mökkikylääs!

Paula kirjoitti...

Kiva mökkikylä. Tekis mieli jotakin samanlaista. Koskellekaan ei kuitenkaan voi tuollaista pystyttää, kun emme ole täällä aina ruokkimassa. Eikä voi velvottaa muitakaan ruokkimaan, vaikka käyvät täällä.

Emileitha/Tarja kirjoitti...

Ompas kiva seurata lintujen touhuja tuossa kylässä..

Rasa kirjoitti...

Ettei nyt vaan ole karannut mopo käsistä??!! Minäkin olen heikkona juuri noihin värikkäisiin lintulautoihin, mutta olen huomannut, että taitavat olla yhden talven mökkejä, joistakin irtoaa osia jo ensimmäisen täytön aikana. Uusimmasta järsivät oravat heti "kynnykset" matalaksi päästäkseen käsiksi sapuskaan.

Pinni kirjoitti...

Hieno mökkikylä. Minulle käy aina samoin. Aloitan syksyllä yhdellä lintulaudalla ja vakuutan kaikille, ettei tänä vuonna mopo karkaa. Kuitenkin huomaan viimeistään tammikuussa, että minulla on viisi lintulautaa ja muutamat talipallotelineet ja muut pihalla. Ja sitten ehkä vielä pari kauralyhdettä...