perjantai 29. lokakuuta 2010

Syysloman sukkasatoa


 Syysloma on ollut mukava tauko tähän syksyn työhön. Olen saanut aikaiseksi; toisaalta olen myös rentoutunut. Muutamaan päivään en edes avannut tietokonetta. Sekin oli mukavaa rentoutumista ja irtautumista. Olen tavannut paria tuttavaa. Eilen olin elokuvissa ja huomenna menen teatteriin.Sain kudotuksi maton valmiiksi. Sen lisäksi sain kahdet sukat valmiiksi ja kolmas pari on jo hyvässä vauhdissa. Molemmat sukat on aikalailla perussukkia. Ylimmässä vain on vähän epätavallisempi kantapää minun sukissani. Tämä kantapää on ranskalainen eli pyöreä kantapää.Eron huomaa selvästi; kantapää on pyöreämpi kuin se tavallinen, minkä teen. Nämä langat olen ostanut vuosi sitten Tampereen käsityömessuilta. Korkea aika oli saada ne langat sukanmuotoon.
Tämä kuva ei ole mistään etelän mailta vaan ihan omasta pihastani. Viikko sitten oli täysikuu ja yritin sen kuvata kamerallani pilkkopimeässä.Kuvasta tulee mieleen liaani. Kyseessä on silti ihan kotoinen lehtikuusi.
Viime kesänä Ullan kissa Miu-Miu, tuntee myös nimen Nekku oli meillä pari kertaa. Hän on syntynyt toukokuussa eli on vielä pieni kissaneiti. Tänään hän tuli meille kolmannen kerran ja on nyt pari yötä totuttelemassa Rosvoon. Ainakin heillä tuntuu olevan hauskaa keskenään. Meno on aika railakasta rallia huoneesta toiseen.Vuoron perään toinen edessä ja sitten taas toisin päin! Nekku mahtuu vielä sohvan alle juuri ja juuri ja sieltä hän tassullaan härnää Rosvoa.Voi olla, että Rosvo on aika uuvuksissa kun Nekku häipyy häntä härnäämästä sunnuntaina!

2 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Niis ensimmäisis sukis jois o pyäree kantapää, o nätti sivukuvioki. Se kuutamokuva o aika mystine. Ja kiva nähd Rosvo ja Neku touhuissas kurkkimas toisiis.

Anonyymi kirjoitti...

Ranskalainen kantapää on melkein semmonen kun mä tein... vahingossa.

Anna