sunnuntai 11. joulukuuta 2011

20 enkeliä

Nappasin Mustankissan blogista haasteen. Siinä piti esitellä enkelikoriste, joka on joka joulu esillä. 
 Minulla on enkelikokoelma. Olen niitä kerännyt vuosien varrella. Osan enkeleistä ovat lapsenikin saaneet, mutta enkelit eivät ole vielä täältä kodista lentäneet pois, lasten myötä.
 Nämä pienet enkelikynttilät ovat tyttäreni saaneet siskoltani Paulalta joskus pieninä. Ne ovat saksalaista posliinia.
                   Kokoelmaani mahtuu myös reissussa rähjääntynyt, yksisiipinen.
          Kristallienkelikoristeen minä olen saanut joskus lahjaksi.
 Enkelirasiasta minulle tulee aina mieleen Juseliuksen mauseleumi ja Sigrid Juseliuksen sarkofagi.
Tuomaan risti kuuluu enkelikokoelmaan. Sen olen ostanut Porin torilta Tuomaan markkinoilta. Enkelit ovat joka joulu esillä. Usein kuitenkin eri paikassa. Tänä jouluna ne ovat lasivitriinin päällä.

16 kommenttia:

Matleena kirjoitti...

Ihana enkelparvi sinulla! Kauniita, suloisia joulumielen tuojia. On minullakin jonkunlainen kokoelma, osa aina esillä, osa vain jouluna. Taidanpa minäkin ottaa tämän haasteen vastaan... ;)

Saila kirjoitti...

Todella kauniisti ovat enkelit ryhmittyneet ristin ympärille.

mustakissa kirjoitti...

Ompas sulla hieno kokoelma!
Oikein mukavaa 3. adventtia!

Tippaliisa kirjoitti...

Todella kauniita enkeleitä!
Olen vieraillut sinun blogissasi jo monta kertaa. Olen uusi seuraajasi, hieno blogi. Olen tehnyt paljon minikäsitöitä, mutta nyt ne on jäänyt taustalle ja enemmän kiinnostaa muut käsityöt. Rauhallista joulun odotusta sinulle!

Liiolii kirjoitti...

Nappaan haasteen ja esittelen omat enkelini. Haluaisin myös Tuomaan ristin, se on niin kaunis koriste.

Paula Kristiina kirjoitti...

Kauniit enkelit! Minullakin muutama löytyy.

sirkkis kirjoitti...

Minullakin on paljon itse maalamiani posliinienkeleitä ja joka joulu ovat esillä. Jokunen ympäri vuodenkin. Tälle vuodelle kudoin enkelin joka nyt on silmäimme ilona kun muut ovat matkanneet toisten silmien iloksi

Paula kirjoitti...

Enpä ole tiennytkään, että sinulla on tuollainen enkelikokoelma!

KristiinaS kirjoitti...

Kiva kokoelma. Mun enkelit roikkuu lampussa ja ovat aina esillä. Ehkä joululaatikossa on joku jouluenkeli, enpä muista.
Täällä on kaupoissa kauniita enkeleitä, ja sitten on niitä samoja kuin jokapaikassa.

Tintti kirjoitti...

Äitini kerää enkeleitä ja siellä niitä on pilvin pimein.

Mulla ei taida olla yhden yhtäkään enkeliä - ainakaan esillä :-)

Zzz kirjoitti...

Enkelinkerääjä minäkin, mutta kokoelma on pienempi :).

Taina kirjoitti...

Kauniita enkeleitä. Mukavaa joulunodotusta!

Sara kirjoitti...

Kauniita enkeleitä! Varsinkin ensimmäinen, paperinen miellyttää erityisesti. Vaatimattomista materiaaleista on saatu aikaan herkkä koriste. Tykkään!

Päivi kirjoitti...

Kylläpä sinulla noita enkeleitä riittää.

Marjut kirjoitti...

Kaunis enkelikuoro:)

Anonyymi kirjoitti...

Hei, minulla on tuollainen Tuomaan risti myös, näyttää hyvin samanlaiselta ja on myös ostettu Porista. Mielestäni 1980-1990 lukujen taitteessa. Haluaisin tietää tarkemmin ajankohdan joten muistatko sinä omasi hankinta-ajankohtaa? Terveisin Päivi