maanantai 7. helmikuuta 2011

Pomonat

Pienenä tyttönä 60-luvulla sain yhden Pomona-sarjan purkin. Se on yläkuvassa vasemmalla oleva luumupurkki.Silloin en kyllä tiennyt, että se on Pomona-sarjaa. Se oli vaan luumupurkki. Myöhemmin sain jostakin toisen, sitten jo olin ostamassa niitä kirpputoreilta.  Tällä hetkellä minulla on sarjan kaikki muut purkit joko isona tai pienenä paitsi mustikka ja karviainen. Kerran jo olin huutamassa karviaista Huutonetistä mutta tulin järkiini. Olen jopa miettinyt, että onko loppujen lopuksi vähän vajaa kokoelma täydellisin? Sitten kun on kaikki, niin mitä sitten! Tuleeko sitten vähän tyhjä olo ja sitten jo silmät kiiluen alkaa haalia jotakin uutta josta saisi täydellisen...

Viimeinen kuva on paras.Lasittunut katse on sopii hyvin tähän purkkikokoelmaan.

7 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Minulla on nää kaikki purkit eikä tullut mitenkään tyhjä olo. Samanaikaisesti olen kyllä kerännyt Saara Hopean lasisia näppyläkulhoja... Niistä kulhoista on muut värit paitsi ei tummaa turkoosia eikä harmaata. En pidä näillä kiirettä, mutta joskus sen turkoosin haluan saada, se on kaunis. Kyllä se varmaan vielä osuu kohdalle.

Zzz kirjoitti...

Purkit ovat oiva keräilyn kohde. Jotenkin joku täydellinen sarja tuntuu hyvältä, mutta kiva on sekin, kun voi etsiä puuttuvia osia :)

Unknown kirjoitti...

Ihana kokoelma! Kisusi on samanvärinen kuin meidän Terroristi:)
Kiva, kun liityit blogini lukijaksi:)

Auli kirjoitti...

Leena, Terroristi ja Rosvo taitavat olla muutenkin samaa sorttia, nimiensäkin puolesta!

pikkudidi kirjoitti...

Tykkään tosi paljon noista Pomonapurkeista! Itselläni ei ole toistaiseksi yhtään, mutta aina kyllä ihailen niitä pitkään kun jossain näen. :)

Piri kirjoitti...

Hei! Osauduin Pikkudidi-blogin kautta tänne. Sain 1970-luvulla siskoltani vihreän Pomona-purnukan. Hienosokeriastiana sitä käytin, ennen kuin se putosi ja hajosi kansineen päivineen.

Matleena kirjoitti...

On ne vaan niin kauniita! :) Minulla ei kyllä itsellä ole ollut kai yhtään Pomonaa, mutta ihaillut olen muualla.