perjantai 28. tammikuuta 2011

Kirjottuja jugendtyylisiä ruusuja

                    
Olen aloittanut valehtelematta kymmenen vuotta sitten tämän käsityön. Itse asiassa se on ollut valmiinakin jo vuosikaudet mutta vasta nyt sain sen päätökseen. Toisinsanoen ommeltua tyynyksi. Työ on vähän turhan fiini kissahuusholliin mutta ajattelin, että ei se nyt ainakaan kaapissa hyödytä ketään.


Olen tyytyväinen lopputulokseen ja pistoni näyttävät niin siisteiltä, että mietin pystyisinkö enää näillä silmillä ja näillä nivelvaivaisilla sormilla moista tekemäänkään...

Siinä se nyt on omassa paikassaan sohvannurkassa, sopii hyvin sohvan väriin vaikka sohvasta ei ollut tietoakaan kun työn aloitin.

8 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Kyllä on IHANA!

KristiinaS kirjoitti...

Ai ai mikä ihana kirjonta! Mulla on odottamassa pieni liina tollanen jugend-ruusu malli, saispa vaan aloitettua ja tehtyä loppuunkin.

Kiitos Kaunissaari kommentistasi. Mä luulen, että mulla on monta lukijaa, jotka seuraa saarikirjoituksia, eikä välttämättä muita. Kyllä niitä sitt kesällä taas tulee mutta harvakseltaan kun saaressa Ei ole sähköä, enkä sinne tietsikaa haluaiskaan.
Kaunissaari-valssin saari on eri saari, se on Pyhtään Kaunissaari(myös Kotkan Kaunissaareksi sanottu). Kaunis sekin on, olen kerran käynyt.

Så Vitt Jag Vet kirjoitti...

Va fina dynorna är...Vackra jämna stygn du har gjort... Jag har oxå tycker jag börjat få styva fingrar...Kan det vara "yrkessjukdom" ?
Ha ett skönt veckoslut!
Kraam
Sanne

Zzz kirjoitti...

Paras myöhään, tämä näyttää aivan täydelliseltä.

Minulla on jo kauan ollut haaveena oppia kirjomaan ja se aina jää, kun on kaikkea muuta. Mutta vielä joku päivä...

Nivelrikkosormilla on paljon vaikeampaa käyttää neulaa kuin terveillä - ei se neula oikein meinaa aina pysyä käsissä, nimim. kokemusta on :).

Pirjo kirjoitti...

Tulin vastavierailulle!

Onpas täällä ihania käsitöitä! Katselin erityisesti noita lapasia (kiitos linkistä) ja tosi värikkäitä sukkia.

Kirjontaa en ole koskaan oikeastaan kokeillut; pitäisi kyllä. Tyynysi ovat todella kauniit.

Anonyymi kirjoitti...

Tää on taas näitä samanhenkisten juttuja!! Olen tehnyt täysin samalla mallilla neliskanttisen pöytäliinan joskus n. 16 vuotta sitten. Tosin vähän eri väreillä. Malli on kaunis ja olen kyllä miettinyt tyynynkin tekemistä...

Mukavaa lauantai-iltaa.
Myös J:lle.

Mervi

Auli kirjoitti...

Kiitos vaan kehuista kaikille! Ja kiva Pirjo, että poikkesit blogissani. Mervi, tiedän, tiedän, me ollaan hengenheimolaisia, vaikkemme sukua olekaan! Huomenna meinaan esitellä taas jotain, mikä sua kiinnostaa ihan varmaan!

Matleena kirjoitti...

Kaunis tyyny! :) Herätti minulle mukavia muistoja. Olen käyttänyt varmaan samaa mallia, taisin löytää sen Kotiliedestä, joskus 1990-luvulla. Kirjoin tuon ainakin kahteen pöytäliinaan, joista molemmat menivät lahjoina hyville ystävilleni. Pitääpä katsella, olisiki minulla jommasta kummasta valokuvaa.