maanantai 20. joulukuuta 2010

Kissanpäiviä


 Kissanpäiviä viettävät kissat talossani. Heitä ei sressaa joulu eikä mikään muukaan.Väliajat he nukkuvat tyytyväisinä. Milloin missäkin paikassa.Itselläni ei ole sama olotila. Eilen tosissani kiersin ympäri Poria kinkun perässä. Tuntui, ettei missään ollut sellaista kinkkua, mitä etsin. Sitten ostin paremman mitä etsin ja maksoin siitä enemmän kuin mitä olin ajatellut maksavani!

Nukkumisen jälkeen kissat syövät.Sen olen huomannut, että Rosvo on vielä helppo ruokien suhteen.
Nekku sen sijaan...


...jos hänen näistä pitää valita niin valinta on ehdottomasti se, mikä maksaa kolme kertaa enemmän ja on vasemmalla.No, en sitä ihmettele. Jos olisin kissa varmaan itsekin pitäisin siitä enemmän.

 Minä sensijaan olen sellainen joulunalushengailija. Pitäis ja pitäis.. Silti keskityn kynttilöiden polttelemisiin ja kukkien ihailemisiin. Kunnon tekemiseen pääsen vasta sitten kun on pakko! No, huomenna on pakko... laittaa perunat imeltymään ja keittää lantut.
 Tämän illan suurin ongelma on miettiä mihin pistän nämä eriväriset hyasinttivauvat! Huomenna on alakoulun juhlat illalla, keskiiviikkoaamulla juhlii yläkoulu. Sitten alkaa loma!



2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä sana tuo joulunalushengailija. Mä olen myös just sellainen. Koti on ihan sotkussa (lehtipinoja, lankoja, kasseja, vaatteita etc...), mutta uppoudun ihan tyytyväisenä sohvalle kynttilävaloon tekemään ihania juttuja huovutuslangasta joululaulujen tunnelmaoidessa. Huopanen-langat ovat ihan uusi juttu mulle, oletko Auli kokeillut? Ovat oikein inspiroivia, niistä voi tehdä vaikka mitä.
- Päivi

Auli kirjoitti...

Joo, olen jotain tehnyt. Yhdet vanttuut kerran joiden huopuminen meni jotenkin pieleen. En mitään sen kummempaa muuta. Villasta sen sijaan olen tehnyt vaikka mitä. Silti se tahtoo olla niitä asioita, joiden tekemiseen kyllästyn koulussa, enkä kotona jaksa enää koko villaa. No, nyt sain perunat kiuhumaan...